.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درگیری های شدید در سودان
نیرو‌های واکنش سریع سودان که در حال درگیری مسلحانه با ارتش سودان هستند، از سیطره خود بر اماکن حساس و حیاتی در پایتخت سودان خبر دادند.
درگیری های شدید در سودان

شمال نیوز : درگیری‌های سنگین میان نیرو‌های واکنش سریع سودان به فرماندهی ژنرال حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح برهان همچنان ادامه دارد.

در ادامه این درگیری‌ها نیرو‌های واکنش سریع با صدور بیانیه‌ای از سیطره بر کاخ ریاست جمهوری، کاخ ضیافت و فرودگاه‌های شهر‌های خارطوم، مروی و الابیض خبر داد.

نیرو‌های واکنش سریع سودان در این بیانیه همچنین از سیطره بر برخی دیگر از مواضع حساس و حیاتی در دیگر استان‌های این کشور و بازداشت برخی از نیرو‌های مهاجم (وابسته به ارتش سودان) خبر دادند.

در واکنش به این بیانیه، سخنگوی ارتش سودان در گفتگو با روسیا الیوم، سیطره نیرو‌های واکنش سریع بر کاخ ریاست جمهوری، فرماندهی کل ارتش و فرودگاه خارطوم را تکذیب کرد و گفت: ادعا‌های نیرو‌های واکنش سریع درباره سیطره بر اماکن حساس در خارطوم دروغ است و نیرو‌های ارتش همچنان در حال انجام وظایف محوله در مقابله به نیرو‌های متخاصم هستند.

وی تاکید کرد که ارتش سودان همچنان بر اماکن حساس مذکور سیطره دارد و کنترل هیچیک از آن‌ها را از دست نداده است.

ارتش سودان اعلام کرده است که پرواز جنگنده‌ها از سوی ارتش بوده و این اقدام در راستای کنترل وضعیت امنیتی در پایتخت سودان انجام شده است.



تشدید درگیری در اطراف محل اقامت البرهان و حمیدتی



خبرنگار الجزیره از تشدید درگیری در اطراف مقر اقامت البرهان و حمیدتی با سلاح‌های مختلف خبر دادند.



درگیری میان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع در جنوب دارفور



منابع خبری از درگیری میان نیرو‌های ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع در در نیالا در جنوب دارفور در غرب سودان خبر دادند.

 

سه کشته و ۸ زخمی در الابیض



خبرنگار الجزیره از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۸ نفر دیگر در درگیری‌های ارتش و نیرو‌های واکنش سریع در فرودگاه الابیض در استان کردفان سودان خبر داد.



هشدار حمدوک درباره تبعات درگیری



عبدالله حمدوک نخست وزیر سابق سودان اعلام کرد: سودان در معرض خطر فروپاشی قرار دارد. جنگ در سودان به منزله جنگ در منطقه است.



اسارت مصری‌ها به دست نیرو‌های واکنش سریع سودان



انهدام هواپیمای سازمان ملل



با ادامه درگیری‌ها در خارطوم پایتخت سودان، یک هواپیمای متعلق به سازمان ملل منهدم شد.

امروز شنبه و پس از تشدید درگیری‌ها میان نیرو‌های واکنش سریع و ارتش سودان و متعاقب آن در اختیار گرفتن کنترل فرودگاه پایتخت از سوی نیرو‌های واکنش سریع، یک فروند هواپیمای سازمان ملل منهدم شد.



تیراندازی شدید در نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان



منابع خبری از تیراندازی شدید در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سودان خبر دادند.

 

واکنش ترکیه و ۳ کشور شورای همکاری خلیج فارس به تحولات سودان



وزارت امور خارجه ترکیه، قطر، امارات و عربستان سعودی هر یک به درگیری‌های مسلحانه بین شبه نظامیان واکنش سریع و نیرو‌های ارتش سودان واکنش نشان دادند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به درگیری‌های حال حاضر سودان نگران هستیم.

همچنین وزارت امور خارجه قطر هم طی بیانیه رسمی خود طرف‌های درگیر را به خویشتن داری و توقف فوری درگیری‌ها دعوت کرد.

وزارت امور خارجه امارات هم خواستار توقف درگیری‌های مسلحانه و حل تنش و بحران کنونی از طریق گفتگو شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی هم با انتشار بیانیه ای، نیرو‌های واکنش سریع و نیرو‌های ارتش سودان را به خویشتن‌داری و گفتگو دعوت کرد و خواستار توافق بین این دو گروه شد.

 

هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم

 

همزمان با تشدید تنش در سودان، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان در فرودگاه واقع در پایتخت سودان هدف قرار گرفت.

 

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفت.

این شرکت اعلام کرد مسافران، خدمه و کارکنان خود را از فرودگاه به سفارت عربستان در خارطوم منتقل کرده است. اینک پرواز‌های خطوط عربستان سعودی به سودان و بالعکس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

این گزارش حاکیست که درگیری‌ها بین ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیرو‌های پشتیبانی سریع روز شنبه آغاز و صدای تیراندازی در چندین بخش از خارطوم شنیده شد. شاهدان از تیراندازی در شهر‌های مجاور خبر داده‌اند.

 

یک منبع آگاه در دولت سودان به الجزیره گفت که قرار بود صبح امروز نشستی میان البرهان و «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع برگزار شود و پیش از برگزاری این دیدار، درگیری‌های امروز رقم خورد.

در پی درگیری شدید میان ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، کلیه پرواز‌های خود را متوقف کرد. این در حالی است که نیرو‌های پشتیبانی سریع ادعا می‌کنند که کنترل فرودگاه‌های خارطوم و مروی در شمال سودان نزدیک مرز مصر را به دست گرفته‌اند و خسارات سنگینی به ارتش این کشور وارد کرده‌اند. اما ارتش تصرف فرودگاه خارطوم از سوی این نیرو‌ها را هنوز تایید نکرده است و فرماندهی ارتش سودان تنها اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع تلاش دارند تا مقر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح سودان را تصرف کند.

آخرین گزارش‌ها از تداوم درگیری‌ها میان دو طرف نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان حکایت دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.